Jaarverslag 2023

Hoewel we graag vooruitkijken, vinden we het ook belangrijk om stil te staan en te zien wat we tot nu toe hebben bereikt. Het jaar 2023 was het startjaar voor HIJN scholengroep. Op 1 januari 2023 fuseerde de Stichting Katholiek Voortgezet Onderwijs Nieuwegein/IJsselstein e.o. (Cals College) met de Stichting Open Oecumenische Scholen voor Voortgezet Onderwijs Houten (Houtens en College de Heemlanden) en zijn we HIJN scholengroep geworden: een stichting met vier scholen voor voortgezet onderwijs in Houten, IJsselstein en Nieuwegein. Met vier scholen en ruim 5.000 leerlingen hebben we de ambitie om een krachtige nieuwe speler te zijn in onze onderwijsregio.

In dit eerste fusiejaar lag de focus op het ontwikkelen van de stafdiensten en de synchronisatie en verbetering van beleid, de belangrijkste randvoorwaarde om als één organisatie te functioneren. Terugkijkend op dit eerste fusiejaar zijn wij er trots op dat de vier scholen en de stafdiensten in een korte tijd vorm en inhoud hebben gegeven aan HIJN scholengroep.

Wij bedanken alle medewerkers van de scholen voor hun inzet in het afgelopen schooljaar en blijven in 2024 met elkaar hard werken aan het best denkbare onderwijs voor onze leerlingen.

Wil je meer lezen over onze terugblik op 2023? Lees dan ons jaarverslag en financiële verantwoording via deze link

Voor de samenvatting, klik je hier.